maanantai 13. joulukuuta 2010

Kortteja isoille pojille + jouluskräppäys- & Project Life -pohdintaa

Näpytteli Puuhapetenvaimo klo 22.12
Kiitos edelliseen viestiin kirjoittamistanne pohdinnoista, niitä oli mukava lukea. Xing teki hyvän huomion siinä, että voi skräppäyksellä korostaa harmaammankin päivän ilonpilkkua. Ja samoin, että skräppääjät kuitenkin loppupeleissä ikuistavat arkipäivää keskivertokuvaajaa enemmän.


Mulle skräppäys on enemmän näpertämistä kuin arkipäivän/juhlahetkien tallentamista, mutta jälkimmäinen tekee edellisestä mielekästä ja perusteltua. Eli arvostan molempia puolia harrastuksesta. En kuitenkaan koe yksinkertaista pikaskräppäystä mun jutuksi - arkipäivää olen ihan perinteisellä tavalla dokumentoinut päiväkirjaan, ja se on monelle asialle skräppäystä parempi outlet (mun mielestäni siis, saa vapaasti olla toista mieltä, ja mun mielestäni mistä tahansa aiheesta voi skräpätä). Olen yrittänyt tehdä pikana joulualbumissa perinteistä skräppäystä, tökkii. En tykkää toistaa itseäni, ja joulualbumin teema tuottaa vaikeuksia. valitsin formaatiksi aukeaman per päivä, oi voi. Olen skräpännyt 5 päivästä, nyt 13... muutaman journaling-lapun olen kirjoittanut, mutta...

Olen kyllä tilannut Project Lifen, ja vaikka joulualbumin kanssa alkaa tuntua epätoivoiselta, niin en usko PLn herättävän samanlaisia fiiliksiä. Mä nimittäin suhtaudun siihen enemmän päiväkirjana tai dokumentaationa kuin skräppäyksenä. Oon aatellut vaan kirjoittaa päivittäin ne laput ja ottavani kuvia, sitten voi napata joka päivälle kuvan - ei sen tartte edes liittyä siihen journalingiin. Kuvan päälle voi tarvittaessa kirjoittaa kuvatekstiä geelikynällä, jos tarinointilappu ei selitä kuvaa. Mulla on myös kännykässä kamera, kuvan laatu surkea, mutta välttää se jos vaihtoehto on jättää joku tilanne tallentamatta. Tykkään ottaa tilannekuvia, siinä tyylissä se ei niin hirveesti haittaa. Minut motivoi PLn tilaukseen lähestyvä muutto: rakennusprojekti on ollut aika iso osa meidän elämää viimeiset kaksi vuotta, ja edessä on iso muutos (kaupungista maalle, talo ei ole ihan valmis kun muutetaan). Motiivina on tehdä snapshot tästä varmasti hyvin ainutlaatuisesta jaksosta meidän elämässä.

Ajattelin lisäksi tuunata lapun, jossa on kaikki normipäivän ihanuudet, äklötykset ja peruskuviot listana, ja siitä voi ruksia:

NORMIPÄIVÄ
x töissä x ylitöissä
x kaupassa
x koti-ilta
x pyykkäystä
x siivousta
x ruuanlaittoa
x netissä notkumista
x telkun katsomista
x skräppäystä
x ompeluksia
x ______________
x ______________

Heti tuli hauska fiilis, kyllä mä pystyn tähän. Idean saa vapaasti kopioida.


Töissä tuli pikatilaus kahdelle pyöreitä täyttäneelle herrasmiehelle huomiseksi. Olipa vaikea saada poikamaisia kortteja aikaan, kun omistan leimasimia heikosti... yksi kortti meni paskartelun puolelle, puoliso konsultoi, että tee uusi simppelimmällä idealla. No se onnistui. Jos jotakuta pistää silmään nuo vihreät pursuavat glitterit niin se tökötti on märkää kuvassa, tuommoiset laskeutuu ja lopputulos on kyllä ihan siisti kun kuivaa.

1 ilahduttavaa viestiä:

Marika kirjoitti...

Ompa hienot miehiset kortit :) Musta miehille on jotenki tooosi vaikiaa teherä kortteja...

Sulla on täälä niin paljo kaikkia isoja mietintöjä. Olis paljon vastattavaa, ehkä vastaanki ihan omalla blogitekstilläni, kunhan vain kerkiän ;)

Lähetä kommentti

Lähetä terveisiä Puuhapetenvaimolle! :o)

 

{äidin oma hetki} Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review